کتاب نوپای ناب
توضیحات
مجموعه کامل کتاب نوپای ناب
توضیحات در مورد خرید و خواندن این کتاب :
این کتاب پرفروش ترین کتاب آمازون در سال 2013 در حوزه کارآفرینی است و یک رویکرد نو برای راه اندازی کسب وکار ارائه می کند. اریک ریز معتقد است رویکرد کنونی راه اندازی کسب وکار مناسب نیست و موجب از بین رفتن منابع زیادی می شود.
چرا این کتاب را باید بخوانید : نوپای ناب
اگر شما کاری را که افراد شکست خورده انجام دادند ,انجام ندهید؛ شما هم شکست نخواهید خورد؛
اما اگر کارهایی را انجام دهید که افراد موفق انجام میدهند؛ قطعا شما هم موفق خواهید شد برایان تریسی
کتاب نوپای ناب در سال 2011 منتشر شد و در آن نویسنده ی آن اریک ریِز (Eric Ries) متدلوژی موفقیت کسب و کارهای نوپا را به صورت کاملا شفاف و واضح توضیح میدهد. یعنی چه؟ یعنی اینکه اگر بخواهید کسب و کاری را با منابع کاملا محدود راه اندازی کنید با خواندن این کتاب شما یاد خواهید گرفت بجای اینکه “شروع کنیم حالا تا ببینیم چی میشه…” کاملا برنامه ریزی شده (حتی برای منابع محدودتان) و اصولی پیش برید.
نوپا یا startup چیست؟ به صورت عامیانه کسب و کارهایی (معمولا در زمینه تکنولوژی) که در فاز اولیه خود هستند و در حال شکل گیری هستند را نوپا یا Startup می گویند. یعنی اینکه استارتاپ یک دوره زمانی از تاریخ شکل گیری یک کسب و کار است.
ناب یا Lean چیست؟ واژه ناب یا lean برای اولین بار از ژاپن و از تولید ناب کارخانه تولیدی اتومبیل هوندا به گوش خورد. کارخانه هوندا این اصطلاح را برای بهینه کردن روش تولید اتومبیل بکار برد و بعد از آن فراگیر شد این اصلاح
Lean Startup یا نوپای ناب چیست؟ دو تعریف بالا را در کنار هم بگذارید میشود نوپای ناب ! یعنی چه؟ یعنی اینکه چطوری از منابع محدودمان (جا, سرمایه, افراد …) بهترین استفاده ممکن را ببریم تا کسب و کارمان را راه اندازی کنیم.
کتاب زبان اصلی می باشد به همراه ترجمه
این کتاب (نوپای ناب) در سال 2013 به عنوان کتاب سال در حوزه کارآفرینی از طرف سایت Amazon انتخاب شد و به خاطر شفاف گویی و واقع بینی فوق العاده زیبای کتاب مورد تحسین بسیاری از کارآفرینان بزرگ دنیا از جمله استیو بلانک؛ تیم اُ ریلی و … قرار گرفت.
این کتاب میخواهد به شما یاد بدهد چطور سریع تشخیص دهید چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست و وقت کمتری صرف آن کنید. تیم اُ ریلی
چرا شما باید این کتاب را بخوانید :
کارآفرینای جوان و کسانی که میخواهند کسب و کاری راه اندازی کنند در ابتدا
هیچ ایده ای ازینکه چطور شروع کنند, چیکارها بکنند, چیکارها نکنند ذهنشان
را درگیر میکند. در این حین اگر هیچ تجربه و متدلوژی در اختیار نداشته
باشند یا از ادامه راه صرف نظر میکنند (که متاسفانه اکثرا این کار را
میکنند) و یا اینکه ” بریم ببینیم چی میشه… ” که یا موفق میشوند یا نمیشوند
و اگر هم بشوند باز متدلوژی آن و اصول آنرا یاد نخواهند گرفت ! اما این
کتاب به شما تمام آنچه را که در سر راه موفقیت تان در کارآفرینی با ان
برخورد خواهید کرد را برایتان به زیبایی تصویر سازی خواهد کرد.
یکی از ویژگی های این کتاب زبان و ادبیات فوق العاده دوستانه و صادقانه ی آن است. اکثر کتاب هایی که کارآفرینان بزرگ بعد از موفقیت شان مینویسند یا جاهایی را قلم میگیرند یا از نقاط پیک داستان به صورت مبهم عبور میکنند اما اریک در این کتاب حتی از کسب و کار اولیه خودش و تمام مشکلاتش که با ان دست و پنجه نرم میکرده است را به تصویر کشیده است.
یک کسبوکار موفق تنها نتیجهی یک ایدهی عالی نیست. یک کسبوکار بادوام صرفاً با یک تیم عالی به دست نمیآید. کسبوکارها هستند تا یاد بگیرند. کسبوکارها هستند تا مدام امتحان کنند. منظور بیبرنامگی نیست بلکه کسبوکارها بایستی هر چه سریعتر فرضیات خود را در میدان عمل و در برابر مشتریان واقعی تست کنند و سعی کنند هر چه سریعتر با بازخوردی که میگیرند به یادگیری برسند. اگر متوجه شوند که فرضیات آنها صحیح نیست مسیر حرکت خود را تغییر دهند و اصطلاحاً چرخش کنند.
اریک ریز در این کتاب رویکرد مرسوم به کارآفرینی را به چالش کشیده و ادعا کرده است که رویه سنتی موجب اتلاف وقت و منابع آدمها در فرآیند کارآفرینی میشود. رویه سنتی منجر میشود نرخ شکست کسبوکارهای نوپا بالاتر رود و باید برای آن قضیه فکری کرد. این کتاب یک کتاب عملیاتی و برگرفته از صنعت است. آموزههای این کتاب در کسبوکارهای گوناگون که در متن کتاب به آنها اشاره شده امتحان گردیده است.